Sider - Udlodningspuljen for handicaporganisationer og -foreninger – sjældne-delpuljen - Paraplyorganisationer

Udlodningspuljen for handicaporganisationer og -foreninger – sjældne-delpuljen - Paraplyorganisationer

Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at tilgå det elektroniske ansøgningsskema på grund af tekniske problemer. Derfor vil vi opfordre ansøgere til at orientere sig i ansøgningsmaterialet, herunder i kopien af ansøgningsskemaet. Vi arbejder på at få løst de tekniske problemer hurtigst muligt, så det elektroniske ansøgningsskema kan tilgås igen.
 
Hvem kan søge (ansøgerkreds)?
Landsdækkende hovedforeninger for en eller flere sjældne diagnoser eller sjældne handicap, herunder paraplyorganisationer.
Formål
At yde driftstilskud til landsdækkende handicaporganisationer og -foreninger med henblik på at styrke deres arbejde på det sociale område både i form af generel interessevaretagelse og konkrete aktiviteter for personer med handicap.
Målgruppe:
Personer med handicap og pårørende
 
Projektperiode:
Projektperioden er fra 1. januar 2019 til 31. december 2019.
 
Hvad kan der søges støtte til?
Drift
 
Midler til fordeling:
2,1 mio. kr. – fordeles mellem hovedorganisationer og paraplyorganisationer.
 
Finanslovskonto: § 07.18.19.20.
 
Kontaktperson
Faglige spørgsmål: Maria Johannsen, mjoh@socialstyrelsen.dk
Bilag
Der foretages en vurdering af projektet ud fra oplysningerne i ansøgningen og budgettet herunder eventuelle budgetnoter. Bilag til ansøgningen indgår alene i vurderingen, såfremt det fremgår af ansøgningsvejledningen, at ansøger skal eller kan indsende specifikke bilag. Øvrige bilag, som fremsendes vil således ikke indgå i sagsbehandlingen.
 
Tekniske spørgsmål:
Hvis der opleves it-tekniske problemer i forbindelse med indsendelse af ansøgning til puljen, skal Tilskudsforvaltning kontaktes via telefon eller via mail (portal@socialstyrelsen.dk) inden ansøgningsfristens udløb samt kunne fremvise dokumentation for det it-tekniske problem, for at ansøgningen kan komme i betragtning.
 
I særlige tilfælde, hvor Tilskudsforvaltning kontaktes efter fristens udløb med it-tekniske problemer, skal ansøger indsende dokumentation for, at ansøgningen er forsøgt indsendt rettidigt inden ansøgningsfristens udløb samt dokumentation for, at ansøger har haft it-tekniske problemer (som minimum i form af et screen dump af fejlmeddelelsen med synlig dato og klokkeslæt). Hvis ikke dette kan fremsendes, afvises ansøgningen. I begge tilfælde skal ansøger kunne fremsende ansøgning og budget til Tilskudsforvaltning i umiddelbar forlængelse af henvendelsen. Henvendelser som modtages 48 timer efter ansøgningsfristen vil ikke komme i betragtning.
 

 Ansøgningsfrist

 
d. ​5. april 2019 kl. 12:00
 

 Ansøg

 
Du skal være logget ind for at kunne ansøge
 

 Oversigtslinks

 
Det anbefales at anvende Internet Explorer 10 eller 11 i forbindelse med login til portalansøgning
Organisationer, som er CVR-registreret, skal bruge organisationens medarbejder NemID til login
     

     Ansøgningsmateriale

     
     

     Øvrigt materiale